خودرو خودرو .

خودرو

تعریف مدیریت بازاریابی

تعریف مدیریت بازاریابی
به طور کلی می توان گفت که مدیریت بازاریابی به این معناست که چگونه محصول یا خدماتی را به مشتری تحویل دهیم تا او راضی بماند. اما برای درک بهتر، ما همچنان به تعریف مدیریت بازاریابی از سخنان برخی از رهبران تجارت خواهیم پرداخت.

فیلیپ کاتلر یکی از مشهورترین افراد در عرصه بازاریابی است که از دیدگاه وی مدیریت در حوزه بازاریابی به معنای شناخت نیازهای مشتری، ساخت محصول مناسب، تعیین قیمت مناسب، تحویل محصول به مشتری است. مشتری و تبلیغات هدفمند

پیتر دراکر همچنین استاد بزرگی در زمینه مدیریت است. به گفته وی مدیریت بازاریابی یعنی شناخت مشتری و ساخت محصول مناسب برای مشتری. دراکر می گوید هدف بازاریابی فقط فروش نیست، بلکه فروش بیشتر است. این بدان معناست که ما باید سعی کنیم تا حد امکان محصول خود را بفروشیم.

هر دو بزرگان، کاتلر و دراکر، معتقدند که مدیریت بازاریابی فرآیندی گسترده است که شامل همه چیز از شناخت مشتری تا فروش محصول است. هدف اصلی برآوردن نیازهای مشتری و در عین حال کسب سود برای کسب و کارمان است.

مدیریت بازاریابی چیست؟
برای درک عمیق تر از مدیریت بازاریابی چیست؟ باید بگوییم چگونه محصول یا خدماتی را به مشتری تحویل دهیم و او را خوشحال کنیم. مثل برنامه ریزی یک مهمانی است. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی بپزید (محصول)، مهمانان شما چه کسانی باشند (مشتری)، کجا مهمانی را برگزار کنید (محل برگزاری)، چقدر برای پذیرش (قیمت)، و چگونه به همه بگویید که مهمانی دارید. (ترفیع).

هدف اصلی ارائه محصول یا خدمات به مشتری و جلب رضایت آنهاست. برای دستیابی به این هدف، مدیران باید تحقیقات بازار، توسعه محصولات جدید و تعیین قیمت مناسب انجام دهند. در نهایت با انتخاب بهترین کانال های فروش با مشتریان ارتباط موثر برقرار کنید.

در دنیای امروز بازاریابی بسیار فراتر از تبلیغات و فروش است و فرآیندی پیچیده است. به همین دلیل برای ایجاد ارتباط ایده آل با مشتری و ارائه خدمات مناسب تر، لازم است که دوره های آموزشی بازاریابی را از مراکز معتبر و تخصصی مانند آکادمی تمدن پویا گذرانده باشید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۳۷:۰۶ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)