خودرو خودرو .

خودرو

طلایاب یا فلزیاب چیست؟

طلایاب یا فلزیاب چیست؟
ابتدا باید بدانید که ما دستگاهی به نام طلایاب نداریم بلکه منظور در واقع فلزیاب است. اینکه برخی از فروشندگان با نام طلایاب فعالیت می کنند فقط به خاطر بازاریابی برای مشتریان است. لازم است بدانید که به طور کلی فلزیاب ها در سرقت به خصوص در منازل هیچ کاربردی ندارند. دو نوع فلزیاب وجود دارد:

فلزیاب حساس به فلز
فلزیاب حساس به یون
فلزیاب حساس به فلز
این دستگاه ها به محض وجود فلز در اطراف خود هشدار یا به اصطلاح آلارم می دهند. اگر در فاصله حداقل 3 متری اطراف دستگاه فلز دیگری وجود نداشته باشد این کار به درستی انجام می شود. بنابراین چنین وسیله ای در خانه ها کاربردی ندارد. زیرا اشیاء فلزی زیادی در خانه ها وجود دارد. در فضاهای کوچک هر خانه اشیاء معمولی مانند در و پنجره، چاقو، کابینت و ... وجود دارد. در صورت وجود گاوصندوق در خانه این وسیله هیچ تاثیری ندارد. از آنجایی که بدنه گاوصندوق تمام استیل است، در نتیجه هیچ دزدی نمی تواند از این وسیله برای یافتن اشیاء قیمتی، طلا و سکه در منازل استفاده کند.

فلزیاب حساس به یون
نوع دیگری از فلزیاب ها به یون های آزاد شده از فلزات به جای فلز حساس هستند. به عبارت دیگر این دستگاه فقط یون ها را تشخیص می دهد. یعنی فلزاتی که در زیر زمین از خود یون آزاد می کنند و در اثر آزاد شدن یون ها یون گازی در اطراف فلز ایجاد می شود و این گاز فقط از فلزات قدیمی و زیرزمینی و به اصطلاح آنتیک خارج می شود و مثلاً وجود ندارد. در مورد طلا که در خانه ها نیست

کلیک کنید: خرید انگشتر طلا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۲۰:۵۲ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)