خودرو خودرو .

خودرو

چه چیزی باعث سیاه شدن طلا می شود؟

چه چیزی باعث سیاه شدن طلا می شود؟
دلایل سیاه شدن طلا چیست؟ طلا یکی از فلزات نجیب و با ارزش است و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و واکنش های شیمیایی مشهور است. به همین دلیل اغلب اعتقاد بر این است که طلا هرگز سیاه نمی شود. این فرض درست است زیرا طلای خالص سیاه نمی شود و متلاشی نمی شود. اما آیا طلای ما طلای خالص است؟ قطعا نه.

از آنجایی که طلای خالص نرم و چکش خوار است، نمی توان آن را بدون استفاده از فلزات دیگر به جواهرات تبدیل کرد. در واقع، طلاسازان برای طراحی و ساخت جواهرات طلا باید فلزات دیگری مانند مس و نقره را به طلای خالص اضافه کنند. این باعث سیاه شدن طلا شده است. لازم به ذکر است که افزودن نقره و مس به طلای خالص در فرآیند طراحی جواهرات از ارزش و کلاس طلای شما نمی کاهد، بلکه فقط چکش خواری و استحکام آن را افزایش می دهد.

علت سیاهی پوست با طلا چیست؟ عرق کردن، نمک و کلر، مواد آرایشی، درماتیت تماسی و کم خونی باعث سیاه شدن پوست می شود.

مهمترین عوامل تغییر رنگ طلا
مهمترین عوامل سیاه شدن طلا عبارتند از:

تماس با مواد شیمیایی: تماس طلا با مواد شیمیایی مانند کلر موجود در آب، مواد شوینده، اسیدها و قلیاها باعث اکسید شدن و تغییر رنگ طلا می شود.

عرق بدن: عرق بدن حاوی املاح و اسیدهای طبیعی است که با طلا واکنش داده و به آن آسیب می رساند، عواملی مانند PH پوست و مواد شیمیایی موجود در عرق نقش مهمی در این فرآیند دارند.

استفاده از لوازم آرایشی: برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مانند عطر، ادکلن، کرم پودر و سنجاق سر ممکن است با طلا واکنش داده و رنگ آن تغییر کند.

نمونه طلا: طلای بی کیفیت (مثلاً کمتر از 24 عیار) بیشتر در معرض اکسیداسیون و تغییر رنگ است.

عوامل محیطی: عواملی مانند گرما، نور خورشید، رطوبت و هوا روی طلا تاثیر می گذارد و باعث تغییر رنگ آن می شود.

در نتیجه حفظ و مراقبت از طلا از جمله جلوگیری از تماس آن با مواد شیمیایی و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی و انتخاب طلای مرغوب به حفظ رنگ و درخشندگی طلا کمک می کند.

بیشتر بخوانید: خرید گردنبند طلا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۶:۲۴ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)