خودرو خودرو .

خودرو

انواع روکش طلا

انواع روکش طلا
روش های مختلفی برای تذهیب مصنوعات مختلف بسته به کاربرد و کاربرد آنها وجود دارد. از آنجایی که طلا به عنوان فلزی با امکانات فراوان شناخته می شود، در بیشتر صنایع جایی ندارد و قسمت های زیادی از السما باید با این فلز گرانبها روکش شود که شامل:

پوشش سیانید
این روش که به تذهیب تزئینی نیز معروف است در کارگاه های زرگری استفاده می شود و رایج ترین شکل آبکاری به شمار می رود. از این نوع پوشش برای هر گونه وسایل تزیینی لوکس نیز استفاده می شود. ضخامت پوشش روی اجسام تزیینی حدود 0.5 تا 3 میکرون قطر دارد و برای آبکاری طلا این ضخامت بین 0.75 تا 2.5 میکرون است. رنگ آمیزی در این نوع روکش بسیار متنوع است و به این ترتیب می توان طیف کاملی از رنگ های طلایی را از زرد، رزگلد، بنفش و ... به دست آورد. گاهی یک سری اجسام با مواد غیرطلا را به این روش با آبکاری نیکل صیقل داده و در مرحله آخر با آب طلا می پوشانند.

آلیاژ روکش طلا
در آبکاری با این روش سطح رنگ و دوام بهتری دارد و فلزات از خوردگی و سایش محافظت می شوند. در واقع به دلیل وجود آلودگی هوا و ایجاد لایه ای از اکسید طلا بر روی سطح قطعه مورد نظر، مقاومت آن افزایش یافته و در نتیجه دوام بالایی ایجاد می شود. این روش در بیشتر دندانپزشکی، هوانوردی، پزشکی، صنعتی و ... کاربرد دارد. در اصطلاح تخصصی به این روش لحیم کاری یا جوشکاری نیز می گویند.

تذهیب اسیدی
این نوع آبکاری مهمترین آبکاری طلا است و ثبات رنگ قابل توجهی را برای فلزات ایجاد می کند. البته سختی و ثبات رنگ این روش با میزان ترکیبات حمام آبکاری ارتباط مستقیم دارد. روش اسیدی مانند روکش تزئینی در رنگ های متنوعی وجود دارد که زرد، بنفش، نارنجی و سبز از پرطرفدارترین رنگ ها هستند.

کلیک کنید: خرید طلا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۲۳:۰۳ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)