خودرو خودرو .

خودرو

شرایط تمدید و تعویض گواهینامه چیست؟

معاینه چشم گواهینامه رانندگی یک فرآیند مهم برای اطمینان از سلامت و ایمنی چشم راننده است. در این معاینه، پزشک متخصص با تجهیزات خاص و دقیق وضعیت چشم های شما را بررسی می کند.

پزشک متخصص سوالات مختلفی در مورد سابقه بیماری های چشمی، ناراحتی یا علائم مشکلات چشمی از شما می پرسد و سپس با استفاده از ابزارهای آزمایشی مانند نمودار اسنلن و پروژکتور، وضعیت و عملکرد چشم شما را بررسی می کند.

اگر در طول معاینه، پزشک مشکلی در وضعیت چشم شما پیدا کند، توصیه هایی برای بهبود وضعیت چشم شما خواهد داد. به عنوان مثال، اگر دید در شب شما ضعیف است، توصیه می کنیم در شب رانندگی نکنید. به طور کلی، معاینه چشم برای گرفتن گواهینامه رانندگی مهم است و انجام آن برای امنیت خود و دیگران بسیار مهم است. بنابراین این بررسی را با دقت و شفاف انجام دهید.

شرایط تمدید و تعویض گواهینامه چیست؟
گواهینامه رانندگی مدت زمان مشخصی دارد. پس از انقضای آن، باید گواهینامه رانندگی خود را تمدید کنید. تمدید گواهینامه بعد از چندین سال شرایطی دارد که باید رعایت کنید. اگر یکی از شرایط زیر را دارید، باید گواهی خود را تغییر دهید:

گواهینامه رانندگی منقضی شده است

گواهینامه رانندگی گم یا دزدیده شده است

اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی تغییر کرده است

قسمت های مهم گواهینامه رانندگی خراب شده یا اطلاعات قابل خواندن نیستند.

اگر گواهینامه رانندگی شما مفقود یا به سرقت رفت، باید به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس مراجعه کرده و استعلام اولیه را انجام دهید. در صورت عدم وجود سابقه باید به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید و فرم استعلام بگیرید. این اقدامات برای رانندگی ایمن و قانونی بسیار مهم است. لازم به ذکر است برای خرید خودرو با شرایط بسیار منعطف می توانید از فروش نقدی ایران خودرو استفاده کنید.

 

حداقل نمره چشم برای گواهینامه رانندگی چقدر است؟
هر کشوری ممکن است معیارهای متفاوتی را برای دریافت گواهینامه رانندگی تعیین کند. در برخی کشورها حداقل نمره آزمون برای دریافت گواهینامه رانندگی الزامی است. به عنوان مثال در برخی از کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی باید حداقل 75 درصد از کل نتیجه آزمون را به دست آورد.

اما در کشور ایران ضوابط خاصی برای اخذ گواهینامه رانندگی گروه A درجه ۱ و ۲ و B گروه ۱ و ویژه وجود دارد. به عنوان مثال برای این گواهی ها حداقل حدت بینایی فرد برای هر دو چشم با اصلاح یا بدون اصلاح باید 10/12 باشد و بینایی نیاز به حداقل میدان دید 70 درجه دارد.

همچنین برای افرادی که یک چشم دارند حداقل قدرت بینایی 9/10 و میدان دید 100 درجه به همراه سایر تجهیزات ضروری بسیار مهم است.

علاوه بر این، معیارهای دیگری برای گواهینامه های A گروه 3، B گروه 2 و P گروه 1 وجود دارد. به عنوان مثال، برای این گواهی ها حداقل حدت بینایی برای مجموع هر دو چشم بدون اصلاح یا بعد از اصلاح بینایی باید 14/10 باشد و حداقل میدان دید 70 درجه مورد نیاز است.

در نهایت، افرادی با شرایط خاص نیاز به تایید یک پزشک معتمد دارند. برای مثال افرادی که میدان دید بین 120 تا 140 درجه دوچشمی دارند یا شرایط پزشکی خاصی دارند باید این تاییدیه را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: آیا برای تمدید گواهینامه معاینه چشم لازم است؟


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۲۲:۴۸ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)