خودرو خودرو .

خودرو

نکاتی که باید در مورد تمیز کردن و جلا دادن جواهرات بدانید

نکاتی که باید در مورد تمیز کردن و جلا دادن جواهرات بدانید
حفظ درخشش و زیبایی طلا و جواهرات پس از نظافت بسیار مهم است. هنگام تمیز کردن و پرداخت جواهرات به نکات زیر توجه کنید:

جلوگیری از جذب ذرات آلاینده
ذرات گرد و غبار و خاک به سرعت توسط جواهرات و جواهرات جذب می شوند. اگر به طور مرتب از جواهرات استفاده نمی کنید، آن را در جعبه ای مناسب و محکم نگهداری کنید تا از کدر شدن جواهرات و طلا جلوگیری کنید.

هنگام استفاده از استخر احتیاط کنید
مواد شیمیایی مانند کلر موجود در آب استخر به طلا و جواهرات آسیب می زند و باعث از بین رفتن درخشندگی طلا و جواهرات می شود. اگر از استخر استفاده می کنید، جواهرات را در خانه نگه دارید و با طلا وارد استخر نشوید.

استفاده از خمیر دندان برای پولیش
برای جلا دادن جواهرات از خمیر دندان و یک مسواک بسیار نرم استفاده کنید. با استفاده از کمی خمیر دندان روی جواهرات و با استفاده از یک مسواک نرم، طلا را به آرامی تمیز کنید، سپس با آب بشویید و کاملا خشک کنید.

نگهداری مناسب پس از استفاده
پس از استفاده از زیورآلات، آن را در کیسه نرم یا کیف جواهرات قرار دهید و در جای خشک و بدون رطوبت نگهداری کنید. این کار از کدر شدن و خوردگی سنگ های قیمتی جلوگیری می کند.

با رعایت این نکات مهم، زیبایی و درخشندگی زیورآلات و جواهرات طلای خود را حفظ کنید.

برای تمیز کردن طلا از چه موادی نباید استفاده کرد؟
هرگز از ابزارهای سخت و خشن برای تمیز کردن جواهرات استفاده نکنید زیرا باعث خراشیدگی آنها می شود. همچنین هرگز از مواد اسیدی یا سایر مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید زیرا این مواد به طلا و جواهرات آسیب می رسانند و باعث از بین رفتن زیبایی و درخشندگی طلا و جواهرات می شوند. برای تمیز کردن طلا و جواهرات از مواد نرم و ظریف استفاده کنید تا به طلا آسیبی نرسد.

بیشتر بخوانید: خرید انگشتر طلا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۸:۰۵ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)