خودرو خودرو .

خودرو

گوشواره طلا چیست؟

گوشواره طلا چیست؟
طلا همچنین از با ارزش ترین فلزات در جهان است، بنابراین محصولات ساخته شده از طلا ارزش بالایی دارند.

پلاک طلا، سرویس طلا، دستبند، سرآستین طلا، گوشواره طلا، انگشتر طلا و ... از مهمترین زیورآلاتی هستند که با طلا ساخته می شوند و افراد زیادی از آن به عنوان اکسسوری استفاده می کنند.

به طور کلی همانطور که می دانید گوشواره ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در قسمتی از گوش قرار می گیرند اما بیشتر آن ها در قسمت لولای گوش قرار می گیرند.

شاید جالب باشد بدانید که در فرهنگ غربی گوشواره ابتدا در میان زنان آفریقایی مورد استفاده قرار می گرفت و سپس بیشتر مورد توجه قرار گرفت و آنها نیز به استفاده از گوشواره علاقه مند شدند.

در ایران طبق شواهد در زمان تخت جمشید با قدمتی 2500 ساله از گوشواره استفاده می شده است.

گوشواره ها از مواد مختلفی ساخته می شوند، اما گوشواره های طلا به خصوص در ایران محبوبیت بیشتری دارند.

انواع گوشواره طلا
گوشواره های طلا در انواع مختلفی طراحی شده اند که در این قسمت تعدادی از مهم ترین آنها را به شما معرفی می کنیم:

1) گوشواره های گیره ای: این نوع گوشواره ها یکی از اولین نمونه های ساخته شده توسط بشر بوده است، در قدیم (حدود سال 1970) که سوراخ کردن گوش در بین مردم رایج نبود، بیشتر مردم از این گوشواره ها استفاده می کردند.

با این حال احتمال گم شدن این نوع گوشواره همچنان زیاد است.

2) گوشواره های میخی: گوشواره های میخی طلایی یکی از رایج ترین نمونه هایی هستند که به شکل گل میخی هستند و با کمک گیره پشت لاله گوش ثابت می شوند.

این گوشواره به دلیل کوچکتر شدن و داشتن جلوه و زیبایی خاصی در بین جوانان بسیار محبوب است.

3) گوشواره های حلقه ای: این نوع گوشواره ها دایره ای شکل هستند که داخل سوراخ گوش قرار می گیرند و دور قسمت نرم گوش پیچیده می شوند.

این گوشواره ها معمولا جلوه چندانی ندارند و بیشتر برای کودکان یا افرادی که به دنبال زیبایی چنای نیستند استفاده می شود.

4) گوشواره آویزان: معمولاً خیره کننده ترین گوشواره هایی که توجه همه را به خود جلب می کند نمونه های آویزان هستند، معمولاً از سنگ های قیمتی روی این گوشواره های طلا استفاده می شود که جلوه خاصی می بخشد.

البته نمونه های بدون گوهر نیز وجود دارد که افرادی که علاقه ای به سنگ های قیمتی ندارند می توانند از آنها استفاده کنند.

5) گوشواره آویزان چند شاخه: این نمونه از محصولات را می توان پیچیده ترین آنها دانست زیرا معمولاً از چندین شاخ که دارای اشکال مختلف مانند گرد، مستطیل، بیضی و ... هستند که به صورت تو در تو و چند شاخه طراحی می شوند، ساخته شده است. .

استفاده از این گوشواره ها در مراسم خاص توصیه می شود زیرا برای استفاده روزمره مناسب نیستند.

6) گوشواره های رشته ای: این نوع گوشواره ها دارای طرح زنجیره ای هستند که از چندین شاخه آویزان تشکیل شده است، معمولاً این گوشواره ها در قسمتی که در گوش قرار می گیرد نیازی به قفل ندارند و در گوش قرار می گیرند، به عنوان مثال این گوشواره های بلند معروف هستند. به عنوان گوشواره های دوخته شده برای افرادی که بیش از یک لاله گوش دارند قابل استفاده است. یکی از مهمترین معایب این نوع محصول این است که می تواند به لباس یا موهای شما بچسبد.

۷) گوشواره هاگی: شاید برای اولین بار نام هاگی را شنیده باشید، اما به احتمال زیاد این نوع گوشواره را دیده اید اما نام آن را نمی دانید.

Haag در زبان انگلیسی به معنای بغل کردن است، این نوع گوشواره نیز به گونه ای طراحی شده است که حلقه های آن در دو سر گوش به هم می رسند و به هم قفل می شوند.

8) میخ گوش: این نوع گوشواره ها نیازی به سوراخ های گوش مانند گیره ندارند و به گونه ای طراحی شده اند که روی گوش خارجی قرار می گیرند.

مهم ترین نکات در خرید گوشواره طلا:

هنگام خرید گوشواره طلا باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید محصول مناسب خود را تهیه کنید که مهمترین آنها عبارتند از:

1) گوشواره ها را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید: همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم گوشواره های طلا انواع مختلفی دارند که هر کدام به روش خاصی در گوش قرار می گیرند، هنگام خرید حتما به موارد زیر توجه کنید. نوع را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید، به عنوان مثال، افرادی که صورت های کشیده دارند نباید از گوشواره آویزان استفاده کنند یا افرادی که صورت های گرد دارند باید از گوشواره های آویزان قطره ای شکل ظریف استفاده کنند.

2) عیار و قیمت: مهم ترین ویژگی گوشواره طلا که قیمت آن را تعیین می کند، طلای عیار است که بر اساس پیچیدگی طرح گوشواره و هر چه بیشتر روی آن کار شده باشد، عیار آن بالاتر می رود.

3) وزن زیورآلات: حتما به وزن محصول و همچنین سنگ های به کار رفته روی آن توجه کنید زیرا ممکن است برخی افراد سودجو به جای سنگ های قیمتی، سنگ های تقلبی را بفروشند.

بیشتر بخوانید: خرید گوشواره حلقه ای طلا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۱۸:۰۷ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)